Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS Kaffepro.dk

Generelle oplysninger

Kaffepro.dk
Kaffepro ApS
Navervænget 3, 4000 Roskilde
CVR nr.: 42417157
E-mail: info@kaffepro.dk



Priser

Vi forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. 



BETALING

Kaffepro.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Google Pay, Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

(Oprids de internationale kortudstedere man kan benytte hos jer, samt de udløbsperioder, der er for reservationer for de enkelte kortudstedere)

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.


Læs mere her: www.viabill.com/kredit


LEVERING

Kaffepro.dk sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, 
Dine varer kan sendes med PostNord eller DHL eller GLS

 

Postnord MyPack Collect : 39kr.

Postnord MyPack Home: 59kr

Gratis fragt til pakkeshop ved køb for over 599kr.


OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen hvis varer er på lager.
Hvis varer ikke er på lager og du forudbestiller og den ikke sendt efter 3 uger vil du blive kontaktet. Du kan når som helst annullere din ordre, medmindre ordren er sendt.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
brugte genstande - køber har ikke fradrag for momsen




Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Dette kan fx være skader pga kalk. Vi anbefaler at man afkalker sin maskinen mindst 1 gang pr 1-2 måned, og man bruger mineralvand. Er fejlen grundet manglende rengørring eller forkert håndtering vil du blive tilbud en betalt reparation. Ønsker du ikke det vil vi opkræve et service gebyr på 699 for at se på din maskine.

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to
måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamationer, skal virksomheden kontaktes.

Varen sendes til:


Kaffepro.dk
Kaffepro ApS
Navervænget 3, 4000 ROskilde


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.



Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Returretten kan være forlænget i forbindelse med Jul og andre helligdage. I det tilfælde gælder det som står på i toppen af siden.


Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage fra modtagelsen og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.  Meddelelsen skal gives via vores returportal som findes her, via e-mail info@kaffepro.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Indsend en returanmodning

Klik på retunering i navigationslinje, eller gå til refusionspolitikken eller en returside, og anmod derefter om en returnering.

  1. Log ind på din konto:
    1. Indtast din e-mailadresse i E-mail feltet og klik på Fortsæt.
    2. I din e-mailkonto åbner du e-mailen sendt fra vores butik og kopierer den seks-cifrede verifikationskode inkluderet i e-mailen.
    3. Gå tilbage til den online butik og indtast derefter den seks-cifrede verifikationskode.
  2. Klik på ordren, som du ønsker at indsende returanmodning for.
  3. Hvis din ordre har mere end en vare, skal du vælge de varer, du ønsker at returnere.
  4. Vælg en grund til returneringen og tilføj en note til butikken.
  5. Klik på Anmod om returnering.

Hvis din returanmodning godkendes og kræver forsendelse, modtager du en e-mail med forsendelsesinstruktioner. Efter produktet er returneret, modtager du en refusion.

 

Fortrydelse af en del af købet


Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.




Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.




Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes ved ibrugtagelse eller anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Dette inkludere ikke at tage fx kaffe maskiner i brug.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.




Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:


(Kaffepro.dk Kaffepro ApS
Navervænget 3 4000 Roskilde


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus (https://kpo.naevneneshus.dk) .

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her (https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling) .

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@kaffepro.dk

 

Persondatapolitik


Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Kaffepro ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på (www.kaffepro.dk) er (Kaffepro ApS).
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte
os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os
på: info@kaffepro.dk.


Standardfortrydelsesformular


(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kaffepro.dk

Navervænget 3, 4000 Roskidle
E-mail: info@kaffepro.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________
____

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den:
_______________________________

Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato:
_________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


PriceRunner Købsgaranti

 

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

 

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster intet og tager kun et øjeblik. Ekstra tryghed med PriceRunner Købsgaranti

 

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig personligt.

 

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

 

For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.